Artikel 1: Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Lisa Otte Media: Lisa Otte Media, opdrachtnemer en tevens gebruiker van deze algemene voorwaarden.
2. Aanbod: alle aanbiedingen, prijsopgaven en/of offertes van Lisa Otte Media.
3. Content: geheel aan informatie of inhoud, waaronder teksten, foto’s en video’s, dat gecreëerd wordt om al dan niet op websites, social mediakanalen en andere (online) media geplaatst te worden.
4. Opdracht: de dienst en/of het product die/dat door Lisa Otte Media geleverd zal worden.
5. Klant: de persoon of personen waarmee Lisa Otte Media een overeenkomst gesloten heeft, opdrachtgever en tevens aanvaarder van deze algemene voorwaarden.
6. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Lisa Otte Media en Klant.
7. Schriftelijk: waar in deze algemene voorwaarden wordt gesproken van ‘schriftelijk’, wordt ook elektronische communicatie zoals e-mail bedoeld, mits de identiteit van de afzender en de authenticiteit van de communicatie voldoende vaststaat.
8. Uitvoerdatum: de datum van de dag waarop door Lisa Otte Media een van haar diensten uitvoert.
Artikel 2: Toepassing
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten tussen Lisa Otte Media en Klant.
2. Als Klant voorwaarden stelt die niet voorkomen in, of die afwijken van, deze algemene voorwaarden, dan zijn deze alleen bindend als ze door Lisa Otte Media uitdrukkelijk schriftelijk zijn geaccepteerd.
3. Algemene voorwaarden van Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 3: Aanbod
1. Lisa Otte Media doet een aanbod door deze tijdens een presentatie, of schriftelijk, waaronder per e-mail, aan Klant te melden.
2. Het aanbod is 14 dagen geldig, tenzij anders overeengekomen.
3. Prijsopgaven kunnen wijzigen door bijvoorbeeld (onvoorziene) veranderingen in de werkzaamheden, in de opdracht en/of in de prijzen van in te kopen diensten. Lisa Otte Media zal Klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen.
Artikel 4: Aanvaarding
1. Klant dient expliciet akkoord te geven op het aanbod, door deze per e-mail te bevestigen.
2. Wanneer Klant niet expliciet akkoord gaat met het aanbod, maar wel ermee instemt, of de indruk wekt, dat Lisa Otte Media werk verricht binnen de opdracht, dan wordt het aanbod alsnog als akkoord beschouwd.
3. Lisa Otte Media behoudt zich het recht voor om een opdracht te weigeren wanneer na aanvaarding nieuwe informatie beschikbaar komt, die het voor Lisa Otte Media onaanvaardbaar maakt om de opdracht uit te voeren.
4. Na akkoord op het aanbod, vormen het aanbod en deze algemene voorwaarden de overeenkomst tussen partijen. De overeenkomst kan vervolgens alleen worden gewijzigd als allebei de partijen daarmee schriftelijk instemmen. Lisa Otte Media kan in dat geval haar vergoeding voor de opdracht aanpassen.
Artikel 5: Uitvoering van de opdracht
1. Lisa Otte Media vermeldt in haar aanbod en deze algemene voorwaarden welke werkzaamheden zij zal verrichten in het kader van de opdracht.
2. Lisa Otte Media spant zich in om haar werkzaamheden zorgvuldig en onafhankelijk uit te voeren. Daarbij zal Lisa Otte Media de belangen van Klant naar beste weten behartigen en zal zij handelen zoals van een redelijk en professioneel handelende partij kan en mag worden verwacht.
3. Lisa Otte Media mag voor de uitvoering van de overeenkomst derden betrekken. Met betrekking tot deze derden treedt Lisa Otte Media op als tussenpersoon en aanspreekpunt. Lisa Otte Media is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van tekortkomingen van deze derden.
4. Lisa Otte Media kan met Klant gezamenlijk deadlines en/of andere afspraken overeenkomen, die ook afhankelijk zijn van de mate van inspanning van Klant. Deadlines kunnen wijzigen door een doen of nalaten van Klant. Lisa Otte Media houdt zich het recht voor om deadlines of afspraken, in overleg, te verplaatsen.
Artikel 6: Verplichtingen Klant
1. Klant verplicht zich om de omstandigheden voor Lisa Otte Media zo gunstig mogelijk te maken en waar nodig maatregelen te treffen.
2. Klant zal doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de opdracht mogelijk te maken. Hieronder valt ook het op tijd en juist informeren van Lisa Otte Media.
3. Tenzij anders overeengekomen, zal Klant zorgen voor de benodigde informatie, toestemming, licenties of geschikte materialen om de opdracht uit te kunnen voeren. De eventuele kosten daarvoor komen voor rekening van Klant. Klant zal deze informatie, toestemming, licenties, materialen en eventuele extra instructies op tijd en voldoende duidelijk en volledig aan Lisa Otte Media aanleveren.
4. Wanneer Klant de benodigde zaken niet op tijd, niet duidelijk of onvoldoende volledig aanlevert, kan dit de uitvoering van de opdracht vertragen. In dat geval komen partijen gezamenlijk een nieuwe leverdatum overeen. Ook kunnen er hierdoor extra kosten op rekening worden gebracht door Lisa Otte Media.
5. Lisa Otte Media is niet verplicht aangeleverde instructies of informatie op juistheid te controleren. Deze verantwoordelijkheid ligt bij Klant.
6. Wanneer Klant zijn verantwoordelijkheden uit dit artikel niet nakomt, heeft Lisa Otte Media het recht om de uitvoering van de opdracht op te schorten of de overeenkomst te ontbinden.
Artikel 7: Adviesgesprek en inspiratiesessie
1. Lisa Otte Media voert, indien overeengekomen, adviesgesprekken of inspiratiesessies, al dan niet tegen een nader overeengekomen vergoeding.
2. In dergelijke gesprekken en sessies geeft Lisa Otte Media feedback op de social media van Klant en heeft Klant de mogelijkheid om vragen te stellen. Lisa Otte Media kan, waar mogelijk en gewenst, Klant van advies voorzien.
3. De adviesgesprekken of inspiratiesessies kunnen zowel online, via videochat, als offline plaatsvinden. Partijen komen dit onderling nader overeen.
4. Adviezen opgesteld door Lisa Otte Media, geven geen garantie op het behalen van de resultaten of doelen die Klant voor ogen staan. Resultaat is onder andere afhankelijk van de uitvoering en bewegingen in de markt.
Artikel 8: Contentstrategieën
1. De contentstrategie stelt Lisa Otte Media in samenwerking met Klant op.
2. Lisa Otte Media zal, voordat zij start aan de contentstrategie en het bijbehorende plan, een intakegesprek voeren met Klant.
3. Lisa Otte Media zal vervolgens de huidige situatie van Klant op gebied van social media analyseren. Het strategieplan en haar bevindingen zal zij aan Klant leveren middels een presentatie. Klant kan en mag vervolgens zelf met het strategieplan aan de slag.
4. Indien overeengekomen, kan het strategieplan dienstdoen als basis voor het verder ontwerpen van social mediaberichten door Lisa Otte Media
5. Strategieën opgesteld door Lisa Otte Media, geven geen garantie op het behalen van de resultaten of doelen die Klant voor ogen staan. Resultaat is onder andere afhankelijk van de uitvoering en bewegingen in de markt. Dit geldt ook indien Lisa Otte Media dergelijke strategieën voor Klant gaat uitvoeren.
Artikel 9: Ontwerpen van social mediaberichten
1. Lisa Otte Media biedt pakketten aan voor het ontwerpen van haar social mediaberichten op maandelijkse basis en het maken van een adviesrapport en lesgeven ten behoeve van de social media van Klant.
2. Lisa Otte Media meldt in alle gevallen vooraf duidelijk aan Klant welke werkzaamheden zij zal verrichten en wat de kosten hiervoor zullen zijn.
3. Lisa Otte Media kan extra facturen sturen wanneer er extra berichten ontworpen worden die buiten het gekozen abonnement vallen van Klant. Of er extra werkzaamheden aan overhoudt door fout geleverd materiaal van Klant. Deze facturen worden berekend op uurtarief en moeten betaald worden door Klant.
3. Lisa Otte Media zal vooraf duidelijke informatie over welke producten of diensten binnen een bepaald pakket voor het ontwerpen van social mediaberichten vallen, onder meer met betrekking tot een intakegesprek, de wijze van overleg met Klant, de creatie van content, de hoeveelheid geplaatste content en de frequentie van plaatsing.
4. Lisa Otte Media raadt Klant aan zelf beeldmateriaal en tekst aan te leveren.
5. Als Klant niet zelf beeldmateriaal aanlevert betekent dat automatisch een extra kostenpost, waarvan de omvang vooraf door Lisa Otte Media aan Klant zal worden gecommuniceerd.
6. De inhoud en kwaliteit van het ontwerpen van social mediaberichten door Lisa Otte Media is deels afhankelijk van de mate van inzet door Klant.
7. Het ontwerpen van social mediaberichten wordt aangegaan als abonnement voor onbeperkte tijd. Het social mediabeheer kan bij de meeste abonnementen maandelijks door Klant worden opgezegd voor de 21e dag van de voorgaande kalendermaand. Welke exacte abonnementen dit zijn staan op de website van Lisa Otte Media.
8. De opzegtermijn is één kalendermaand.
9. Uiterlijk voor de 21e dag van de kalendermaand, voorafgaand aan de kalendermaand waarin Lisa Otte Media werkzaamheden gaat verrichten, dient Klant alle eventuele teksten, afbeeldingen en/of video’s en overige informatie die nodig is voor het ontwerpen van social mediaberichten aan Lisa Otte Media aangeleverd te hebben.
10. Lisa Otte Media ontwikkelt alle overeengekomen content voor het ontwerpen van social mediaberichten, tenzij deze (deels) wordt aangeleverd door Klant zelf.
11. Klant mag na ontvangst van het rapport eenmaal feedback geven aan Lisa Otte Media, wanneer dit van toepassing is.
12. Wanneer Klant de input of feedback niet op tijd aanlevert, kan dit tot gevolg hebben dat Lisa Otte Media geen content plaatst, of deze later plaatst dan afgesproken. Klant heeft in dat geval geen recht op enige korting of restitutie.
Artikel 10: Wijziging van de opdracht, meerwerk
1. Opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed als partijen tussentijds besluiten te wijzigen van aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en de daaruit voortkomende werkzaamheden.
2. Wanneer door opdrachtgever tussentijds wijzigingen ontstaan in de uitvoering van de opdracht, brengt Lisa Otte Media de noodzakelijke aanpassingen aan in opdracht van opdrachtgever.
3. Leidt dit tot meerwerk, dan brengt Lisa Otte Media dit als een aanvullende opdracht aan opdrachtgever in rekening. Lisa Otte Media mag de extra kosten voor wijziging van de opdracht bij opdrachtgever in rekening brengen.
Artikel 11: Content aangeleverd door Klant
1. Lisa Otte Media is niet aansprakelijk voor fouten in de door Klant aangeleverde input, content en informatie. Lisa Otte Media biedt aan om de aangeleverde content te controleren op juistheid.
2. Klant vrijwaart Lisa Otte Media voor alle schade en aansprakelijkheid die voortvloeit uit de door Klant aangeleverde content, input en informatie.
3. Voor zover in de door Klant aangeleverde content sprake is van portretten of van personen die worden afgebeeld, zal Klant zelf moeten zorgen voor correcte toestemming van deze personen.
4. Lisa Otte Media heeft het recht te weigeren content van Klant te plaatsen als deze niet past binnen de regels van het social mediaplatform, niet past binnen de wettelijke kaders of op een andere manier naar de mening van Lisa Otte Media:
A. discriminerend is met betrekking tot uiterlijk, ras, religie, geslacht, cultuur, afkomst, of anderszins kwetsend is;
B. oproept tot geweld tegen en/of lastigvallen van een ander of anderen;
C. leidt tot of het gevolg is van uitbuiting of misbruik van anderen;
D. in strijd is met de goede zeden of goede smaak, gewelddadig is of (een link naar) pornografisch materiaal of pornografische websites bevat;
E. illegale activiteiten bevordert of pleegt;
F. kettingbrieven, junkmail of spam bevat en/of waarbij wachtwoorden of andere tot personen herleidbare informatie wordt opgevraagd voor commerciële of illegale doeleinden; of
G. op enig andere wijze door Lisa Otte Media indiscreet of incorrect wordt bevonden.
Artikel 12: Adviesrapport
1. Een adviesrapport is eigendom van Lisa Otte Media
2. Een adviesrapport hoort bij sommige abonnementen. Deze is in de prijs inbegrepen als er duidelijk staat dat het bij een abonnement hoort. Deze informatie is op de website van Lisa Otte Media te vinden.
3. De klant moet de offerte van een abonnement eerst accepteren en tekenen voor er verder wordt gewerkt.
4. Lisa Otte Media is niet aansprakelijk voor het behalen van de resultaten of doelen die Klant voor ogen staan. Resultaat is onder andere afhankelijk van de uitvoering en bewegingen in de markt.
Artikel 13: Offerte
1. Lisa Otte Media stuurt voor het starten van de opdracht een offerte.
2. Tenzij anders overeengekomen, is de bedenktijd 7 dagen na offertedatum.
3. De Offerte moet getekend zijn en teruggemaild voor de 7 dagen bedenktijd.
Artikel 14: Vergoeding
1. Als er door partijen geen vergoeding is overeengekomen, is de door Lisa Otte Media gebruikelijk gehanteerde vergoeding van toepassing.
2. In geval er niet van een gebruikelijke vergoeding gesproken kan worden, rekent Lisa Otte Media een redelijke en billijke vergoeding voor het geleverde.
3. Wanneer Klant de opdracht wijzigt of om extra werkzaamheden vraagt, wordt hiervoor het gebruikelijke uurtarief van Lisa Otte Media gerekend.
4. Als aannemelijk is dat Lisa Otte Media hogere kosten heeft gemaakt en/of meerwerk heeft verricht, die redelijkerwijs noodzakelijk waren, zal Lisa Otte Media dit doorberekenen aan Klant.
5. Voorwaarden van social mediaplatformen kunnen wijzigen, waardoor hogere kosten gemaakt moeten worden voor de overeengekomen werkzaamheden. Deze kosten worden doorberekend aan Klant.
6. Alle door Lisa Otte Media genoemde bedragen zijn exclusief btw, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 15: Betalingsvoorwaarden
1. Lisa Otte Media stuurt voor het door Klant verschuldigde bedrag een (digitale) factuur.
2. Tenzij anders overeengekomen, is de betalingstermijn 14 dagen
na factuurdatum.
3. De betalingsverplichting blijft ook gelden wanneer Klant geen gebruik (meer) wenst te maken van de werkzaamheden van Lisa Otte Media. Klant heeft in een zo’n geval GEEN recht op korting of restitutie.
4. Bij opdrachten die meer dan een maand in beslag nemen, kan Lisa Otte Media maandelijks factureren, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
5. Indien klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze over het nog verschuldigde bedrag een rente van 5% per maand
verschuldigd, waarbij een deel van een maand geldt als een hele maand.
6. Indien geen vaste prijs is overeengekomen, hanteert Lisa Otte Media een uurtarief van €55,- excl. BTW, reis- en verblijfskosten en eventuele andere kosten.
7. De vaste prijs voor de trainingen die Lisa Otte Media geeft zijn €55,- excl. BTW. De trainingspakketen hebben andere bedragen.
8. Lisa Otte Media kan het uurtarief en de prijzen veranderen van de abonnementen wanneer er wordt geïnvesteerd of er inflatie is. Deze verandering zal Lisa Otte Media van tevoren melden.
Artikel 16: Ontbinding en opschorting
1. Wanneer een factuur niet binnen de betalingstermijn wordt voldaan, kan Lisa Otte Media de overeenkomst ontbinden of al haar werkzaamheden ten behoeve van de opdracht opschorten totdat het bedrag van de factuur is voldaan. Lisa Otte Media zal Klant hiervan eerst op de hoogte stellen.
2. Tussentijdse opzegging van de overeenkomst door Lisa Otte Media is mogelijk en zal schriftelijk gebeuren binnen de opzegtermijn van één kalendermaand.
3. Indien Klant niet tijdig de benodigde informatie of materialen voor de uitvoering van de opdracht verstrekt of verzuimt (tijdig) aanwezig te zijn, terwijl dit voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk is, is Lisa Otte Media gerechtigd de overeenkomst op te schorten of te ontbinden.
4. Wanneer Lisa Otte Media ten behoeve van de opdracht al kosten heeft gemaakt en/of werkzaamheden heeft verricht en de overeenkomst beëindigd wordt, dan zal Lisa Otte Media de kosten en vergoeding voor de reeds verrichte werkzaamheden in rekening brengen.
5. Lisa Otte Media is gerechtigd de overeenkomst te ontbinden wanneer gedragingen of uitlatingen van Klant leiden tot overtreding van wet- of regelgeving, of de regels van het social mediaplatform waarop Lisa Otte Media namens Klant content plaatst. Als Klant door een doen of nalaten van Klant wordt verwijderd van een social mediaplatform, kan Lisa Otte Media ook de overeenkomst ontbinden. In deze gevallen is er geen opzegtermijn en is Lisa Otte Media geen schadevergoeding of andere betaling verschuldigd aan Klant.
6. Partijen zijn, over en weer, gerechtigd de overeenkomst te beëindigen wanneer de andere partij faillissement heeft aangevraagd, surséance van betaling heeft aangevraagd of onder curatele staat.
7. Opschorting, dan wel ontbinding van de overeenkomst, geschiedt schriftelijk.
Artikel 17: Intellectueel eigendomsrecht
1. Het auteursrecht en ook andere rechten van intellectuele eigendom op alle, al dan niet in het kader van de opdracht, door Lisa Otte Media ontwikkelde of ter beschikking gestelde werken, waaronder content, grafische producten en/of strategieën berust bij Lisa Otte Media.
2. Klant mag geen rechten van intellectueel eigendom op door Lisa Otte Media ontwikkelde of ter beschikking gestelde werken registreren of laten registreren zonder uitdrukkelijke toestemming van Lisa Otte Media.
3. Lisa Otte Media verleent aan Klant licentie voor de in het kader van de opdracht vervaardigde content. Met deze licentie mag Klant de content niet openbaar maken zonder toestemming van Lisa Otte Media.
4. Klant mag geen wijzigingen of bewerkingen doorvoeren in de geleverde werken.
5. Bij openbaarmaking van de werken dient de naam van Lisa Otte Media vermeld te worden.
6. Klant is niet bevoegd om sublicenties te verlenen aan derden. Ook mag Klant niet zijn eigen licentie overdragen. De licentie komt bij faillissement van Klant te vervallen.
7. Klant mag de originele design bestanden (ai, eps, id, ps, etc) niet zonder toestemming aan derde leveren.
8. Derde partijen mogen deze bestanden niet bewaren, aanpassen of voor hun zelf gebruiken. Het eigendom blijft bij Lisa Otte Media.
9. Afwijkende afspraken worden schriftelijk vastgelegd.
Artikel 18: Aansprakelijkheid
1. Lisa Otte Media kan slechts aansprakelijk zijn voor zover deze gebaseerd is op een wettelijke of contractuele toerekenbare tekortkoming.
2. De aansprakelijkheid van Lisa Otte Media overstijgt nooit het factuurbedrag, althans het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van Lisa Otte Media gedekt wordt. Indien een opdracht een langere looptijd heeft dan 6 maanden, overstijgt de aansprakelijkheid van Lisa Otte Media nooit meer dan het factuurbedrag van de laatste 6 maanden, althans het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van Lisa Otte Media gedekt wordt.
3. Lisa Otte Media biedt geen enkele (aanvullende) garanties met betrekking tot de geleverde of in het kader van de opdracht te leveren of geleverde prestaties, producten en/of diensten.
4. Lisa Otte Media is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat Lisa Otte Media is uitgegaan van door of vanwege Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
5. Lisa Otte Media is niet aansprakelijk voor tekortkomingen in haar werkzaamheden ontstaan door gebrekkige informatievoorziening door Klant.
6. Lisa Otte Media is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen stagnatie in de geregelde gang van zaken in de ondernemingen van Klant, gederfde winst, gemiste besparingen en gevolgschade, op welke wijze dan ook verband houdend met, dan wel veroorzaakt door de uitvoering van de werkzaamheden door Lisa Otte Media.
7. Lisa Otte Media heeft altijd het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van Klant ongedaan te maken of te beperken.
8. Klant vrijwaart Lisa Otte Media tegen en stelt Lisa Otte Media schadeloos voor alle aanspraken van derden welke direct of indirect, middellijk of onmiddellijk met de uitvoering van de overeenkomst samenhangen en alle daarmee verband houdende financiële gevolgen.
9. Klant is altijd aansprakelijk voor portretten die door of namens Klant worden openbaar gemaakt. Klant vrijwaart Lisa Otte Media van alle aanspraken met betrekking tot het gebruik van portretten ten behoeve van de opdracht.
10. Na levering van digitale bestanden, dient Klant zorg te dragen voor een juiste opslag van deze bestanden en het maken van een back-up daarvan, zodat deze niet verloren kunnen gaan. Na het leveren van de digitale bestanden is Lisa Otte Media niet meer verantwoordelijk voor deze bestanden
11. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet wanneer de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Lisa Otte Media.
Artikel 19: Klachten
1. Klachten over werkzaamheden van Lisa Otte Media en/of bezwaren tegen een factuur dienen zo spoedig mogelijk nadat de klachten tot stand zijn gekomen aan Lisa Otte Media te worden gemeld.
2. Lisa Otte Media zal zich inzetten de best mogelijke oplossing met Klant te bereiken.
3. Ingediende klachten of bezwaren schorten de betalingsverplichting van Klant niet op.
Artikel 20: Overige bepalingen
1. Lisa Otte Media mag deze algemene voorwaarden wijzigen of aanvullen.
2. Wijzigingen worden tijdig en schriftelijk door Lisa Otte Media aan Klant medegedeeld.
3. Wanneer een bepaling uit de overeenkomst en/of de algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen en de overeenkomst in stand.
4. Op alle rechtsverhoudingen tussen Lisa Otte Media en Klant is Nederlands recht van toepassing.